سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قران نه فقط برای مردان!!!

جمعه 86 آبان 25 ساعت 3:51 عصر

این که در قرآن از چه پایگاه عظیمى برخوردار است مبتنى بر این است که: انسان در قرآن چه پایگاهى دارد. چون قرآن کریم هرگز براى هدایت ((مرد))نیامده است بلکه براى هدایت ((انسان )) آمده است لذا وقتى هدف رسالت را تشریح مى کند و مقصود نزول وحى را بازگو مى نماید مى فرماید: شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدى للناس ،ماه رمضان همان ماهى است که در آن قرآن نازل شده است که مردم را هدایتگر باشد. کلمه ناس صنف مخصوص یا گروه خاصى را در نظر ندارد بلکه شامل زن ومرد بطور یکسان مى شود. قرآن کریم گاهی تعبیر به ((ناس))وگاه تعبیر به ((انسان )) مى کند ومى فرماید: ما براى انسان قرآن فرستادیم. الرحمن علم القران خلق الانسان علمه البیان  خداى رحمان قرآن را یاد داد انسان را آفرید به او بیان آموخت. در آیه اول سخن از تعلیم قرآن است بعد سخن از خلقت انسان وبعد سخن از تعلیم بیان. با این که نظم طبیعى آن است که اول انسان خلق بشود بعد بیان یاد بگیرد وبعد قرآن را بفهمد. خداوند رحمان معلم است ورحمتش هم فراگیر است. ورحمتى وسعت کل شی ء  ورحمتم همه چیز را فرا گرفته است

                                                                         .

در ابتدا الله به عنوان وصف رحمانیت معلم است وقتى شاگردى در این مکتب رحمت تربیت شد مى شود انسان و وقتى انسان شد حرف او روشن وگفتارش بیان است. خلاصه آن که وقتى خداوند فرمود: قرآن براى هدایت ناس است ورحمان درس قران مى گوید وشاگردانش انسانها هستند دیگر سخن از زن ومرد نیست چه این که در تعبیراتى نظیر: فمن تبعنی فانه منی هرکه مرا پیروى کند از من است. سخن از زن ومرد نیست. این نمونه اى بود مبنى بر این که قرآن ((هدى للناس )) است وبرنامه تدریس انسانها مى باشد ومراد از ((ناس )) صنف مخصوصى نیست.


نوشته شده توسط : طلبه

نظرات دیگران [ نظر]


چرا این همه دغدغه؟

دوشنبه 86 آبان 21 ساعت 11:9 عصر

                                         بسم الله الرحمن الرحیم

                  ((من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیاه طیبه))

   هر کس کار شایسته کند چه مرد باشد چه زن ومومن باشد قطعا او را با زندگی پاکیزه ای حیات می بخشیم

                                                                                                        سوره نمل-آیه 97

 سلام علیکم

این وبلاگ به امید خدا موضوعش راجع به زن در قران می باشد.انشاالله قراره به این موضوع بپردازیم. اصلا من نمی دونم چرا اینقدر مسئله مرد و زن مطرح میشه. واقعا لازمه؟ بابا اصل یه چیز دیگست. ما همه انسانیم. و هدف مهمه!

 امیدوارم بحثای وبلاگ رو پیگیری کنیم. التماس دعا

 


نوشته شده توسط : طلبه

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

زن فرعون
زنان نمونه در قرآن
خطاب های قرآن به کیست؟
علت نام بردن زن و مرد در قرآن؟
سلامت معنوى و مرض معنوى
بیمار دلان زن یا مرد؟
زن ومرد از یک گوهر ؟
خلقت حوا2
خلقت حوا ؟...
مگر بدن سفر مى کند؟!
قران نه فقط برای مردان!!!
چرا این همه دغدغه؟